Urząd Gminy w Hańsku informuje, iż z uwagi na brak środków z budżetu państwa nie jest możliwa realizacja wypłat dodatku w terminie wskazanym w art. 2 ust. 11 ustawy z dnia 05.08.2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1692).
Informujemy , iż wypłata dodatku węglowego nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków na realizację zadania przez Wojewodę oraz przyjęciu ich do planu finansowego gminy.
Ponadto informuje się, że zmiana przepisów wprowadza zasadę „jeden dodatek na jeden adres zamieszkania”, a także wydłuża termin załatwienia wniosku do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
W myśl ustawy o dodatku węglowym złożone deklaracje dot. źródeł ciepła i źródeł spalania paliw wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania wpisanych lub zgłoszonych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosku.
Zmiany w ustawie o dodatku węglowym spowodowały potrzebę ponownego przeanalizowania dużej liczby złożonych wniosków, co w konsekwencji może wydłużyć terminy zakończenia prowadzonych postępowań.